Η ζήτηση εκμάθησης ισπανικών τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί εντυπωσιακά.
Οι έλληνες αγαπούν τα ισπανικά. Δεν το αποδεικνύουν μόνο τα μεγάλα ποσοστά συμμετοχής των νέων της χώρας μας στα πιστοποιημένα προγράμματα εκμάθησης της λατινογενούς γλώσσας. Το αποδεικνύει κυρίως το γεγονός ότι οι Ελληνες κατέχουν σήμερα τον μεγαλύτερο αριθμό διπλωμάτων «Dele» (το επίσημο δίπλωμα γνώσης ισπανικών) από όλες τις άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Τα τελευταία χρόνια δε η ζήτηση της ισπανικής γλώσσας από τους - έτσι κι αλλιώς πολύγλωσσους - Ελληνες έχει αυξηθεί κατακόρυφα. Και δεν αρκεί να «ενοχοποιήσουμε» γι' αυτό μόνο τις ταινίες του Π. Αλμοδόβαρ ή την πλούσια παρουσία των Ισπανών στη διεθνή λογοτεχνική σκηνή.
Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου θερβάντες - που υπάγεται στο μορφωτικό τμήμα της ισπανικής πρεσβείας στην Ελλάδα - κ. Πέδρο Μπαντένας επιχειρεί να εξηγήσει το «μυστήριο» επικεντρώνοντας την ερμηνεία του στη συμπάθεια των Ελλήνων προς τους Ισπανούς. Και προσθέτει: «Εκτός του ότι οι λαοί μας βρίσκονται πολύ κοντά από πλευράς ιδιοσυγκρασίας, οι ελληνόφωνοι πολίτες της Ευρωπαϊκής Ενωσης είναι οι πιο ευνοημένοι από όλους όσον αφορά την εκμάθηση τηι ισπανικοί γλώσσας, καθώς χρησιμοποιούμε το ίδιο φωνητικό σύστημα. Οι Ελληνες μαθαίνουν έτσι πολύ εύκολα ισπανικά και το αντίστροφο. Στην Ισπανία διδάσκονται κανονικά στα σχολεία τα αρχαία ελληνικά αλλά σε πολλά εκπαιδευτικά συγκροτήματα εισάγεται τώρα και η διδασκαλία των νέων ελληνικών».
Para seguir leyendo el artículo, pulsad más abajo sobre el símbolo #
Στην πρόσφατη αντιπαράθεση μεταξύ των γαλλικών - γερμανικών για το ποια θα είναι η δεύτερη διδασκόμενη γλώσσα στα ελληνικά σχολεία, οι Ισπανοί κράτησαν μετριοπαθή στάση. Οχι επειδή δεν είχαν τη δύναμη να διεκδικήσουν μια ισότιμη θέση στην ελληνική εκπαίδευση, αλλά πιο πολύ από ιδιοσυγκρασία. Ο κ. Μπαντένας όμως δηλώνει τώρα ότι «ήρθε η ώρα να προχωρήσει ο διάλογος με το υπουργείο Παιδείας, ώστε να ενταχθούν επίσημα τα ισπανικά στην ελληνική εκπαίδευση, ως δεύτερη γλώσσα επιλογής».
Για το θέμα έχει γίνει ήδη μια συνάντηση μεταξύ του κ. Μπαντένας ως συμβούλου της ισπανικής πρεσβείας, του πρεσβευτή της Ισπανίας στη χώρα μας και της ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.
Η συνάντηση αιπή έγινε τον περασμένο Οκτώβριο αλλά ως σήμερα δεν έχει προχωρήσει ακόμη κανένα πρόγραμμα συνεργασίας μετοξύ της χώρας μας και του Ινστιτούτου Θερβάντες. «Εμείς είμαστε ικανοποιημένοι από το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον της ελληνικής κοινωνίας γιια την εκμάθηση της ισπανικής γλώσσας και θέλουμε να βοηθήσουμε με όποιον τρόπο μπορούμε» λέει ο κ. Μπαντένας και συνεχίζει: «Το όχημα για να επικοινωνήσουν οι δυο λαοί μας άλλωστε είναι η γλώσσα. Γι' αυτό και είναι επίκαιρο το αίτημα για να εισαχθούν τα ισπανικά στην ελληνική εκπαίδευση. Το Ινστιτούτο Θερβάντες θα μπορούσε να φανεί εξαιρετικά χρήσιμο σε έναν τέτοιο σχεδιασμό, αφού έτσι κι αλλιώς προετοιμάζει καθηγητές διδασκαλίας των ισπανικών. Ενδιαφερόμαστε και έλπίζουμε ότι στο πλαίσιο της γλωσσικής πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ενωσης το θέμα αυτό θα προχωρήσει».
Η ισπανική γλώσσα είναι σήμερα φορέας επικοινωνίας περισσοτέρων από 400 εκατομμύρια ανθρώπων σε όλες τις ηπείρους του πλανήτη. Το Ινστιτούτο «Μιγκέλ νιε Θερβάντες» είναι ένα κέντρο πρωτοπόρο στη διάδοση της ισπανικής γλώσσας και της ισπανόφωνης κουλτούρας στην Ελλάδα, την οποία και ενισχύει διαρκώς από την ίδρυση του, το 1984.
Πρόκειται άλλωστε για το μοναδικό Κέντρο Ισπανικών Σπουδών στην Ελλάδα που το ποιοτικό του επίπεδο αξιολογήθηκε με άριστα από το Πανεπιστήμιο της Σαλαμάνκας, αρμόδιο για τη διεξαγωγή και τη διόρθωση των διπλωμάτων «Dele» μαζί με το Ινστιτούτο Θερβάντες.
«Υπάρχει συμπάθεια μεταξύ των δύο λαών» όπως λέει ο κ. Μπαντένας, βέβαια, «η κουλτούρα και ο πολιτισμός είναι νια το ινσπτούτο μας εξίσου βασικός άξονας με τη διδασκαλία της ισπανικής γλώσσας και γι' αυτό διοργανώνουμε σειρά πολιτιστικών εκδηλώσεων προώθησης της ισπανικής κουλτούρας και του ισπανικού πολιτισμού που είναι βεβαίως κάτι πολύ πιο πλατύ».
Και συνεχίζει: «Σήμερα οι ευρωπαίοι πολίτες πρέπει οπωσδήποτε να μιλούν μια δεύτερη γλώσσα. Η επικοινωνία μεταξύ των πολιτών της Ενωσης είναι ένα κρίσιμο θέμα και δίνει σε έναν νέο τα εφόδια για να κινηθεί σε ένα σύνολο χωρών».
Το Ινστιτούτο Θερβάντες έχει 2.300 σπουδαστές στην Αθήνα. Ο αριθμός αυτός φθάνει τα 6.000 άτομα αν καταμετρηθούν οι εγγραφές των υποψηφίων για τις εξετάσεις πιστοποίησης της ισπανικής γλώσσσας.
Σύντομα, δε, θα βρίσκεται σε πλήρη εφαρμογή σύστημα «ηλεκτρονικής» ενημέρωσης μέσω του διαδικτύου όλων των ενδιαφερομένων για τις εξετάσεις, ενώ το ινστιτούτο συνεργάζεται ήδη στενά με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκη για τη δημιουργία μιας «τάξης Θερβάντες» στη συμπρωτεύουσα, όπου το ενδιαφέρον για την ισπανική γλώσσα επίσης έχει αυξηθεί θεαματικά.
Τμήμα Ιταλικής και Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, όμως, λειτουργεί τα τελευταία χρόνια και στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Όπως λέει σχετικά η πρόεδρος του τμήματος κυρία Ε. Πανδή-Παυλάκη, «τα τελευταία χρόνια το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και ατή Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, συμπεριέλαβε τη δυνατότητα εκμάθησης μιας δεύτερης ξένης γλώσσας. Γεγονός, όμως, είναι ότι οι γλώσσες που μπορούν να διδαχθούν στα ελληνικά δημόσια σχολεία περιορίζονται σε εκείνες στις οποίες υπάρχουν καθηγητές-απόφοποι των ξένων φιλολογιών των ελληνικών πανεπιστημίων».
Και συμπληρώνει: «Μέχρι πρόσφατα, η απουσία πτυχιούχων καθηγητών Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας Ελληνικών ΑΕΙ καθιστούσε απαγορευτική τη διδασκαλία της γλώσσας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ομως από το 2003, όταν και έγινε η πρώτη ορκωμοσία αποφοίτων του τμήματος, μέχρι και σήμερα έχει παρατηρηθεί τεράστια πρόοδος».
Οι έλληνες αγαπούν τα ισπανικά. Δεν το αποδεικνύουν μόνο τα μεγάλα ποσοστά συμμετοχής των νέων της χώρας μας στα πιστοποιημένα προγράμματα εκμάθησης της λατινογενούς γλώσσας. Το αποδεικνύει κυρίως το γεγονός ότι οι Ελληνες κατέχουν σήμερα τον μεγαλύτερο αριθμό διπλωμάτων «Dele» (το επίσημο δίπλωμα γνώσης ισπανικών) από όλες τις άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Τα τελευταία χρόνια δε η ζήτηση της ισπανικής γλώσσας από τους - έτσι κι αλλιώς πολύγλωσσους - Ελληνες έχει αυξηθεί κατακόρυφα. Και δεν αρκεί να «ενοχοποιήσουμε» γι' αυτό μόνο τις ταινίες του Π. Αλμοδόβαρ ή την πλούσια παρουσία των Ισπανών στη διεθνή λογοτεχνική σκηνή.
Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου θερβάντες - που υπάγεται στο μορφωτικό τμήμα της ισπανικής πρεσβείας στην Ελλάδα - κ. Πέδρο Μπαντένας επιχειρεί να εξηγήσει το «μυστήριο» επικεντρώνοντας την ερμηνεία του στη συμπάθεια των Ελλήνων προς τους Ισπανούς. Και προσθέτει: «Εκτός του ότι οι λαοί μας βρίσκονται πολύ κοντά από πλευράς ιδιοσυγκρασίας, οι ελληνόφωνοι πολίτες της Ευρωπαϊκής Ενωσης είναι οι πιο ευνοημένοι από όλους όσον αφορά την εκμάθηση τηι ισπανικοί γλώσσας, καθώς χρησιμοποιούμε το ίδιο φωνητικό σύστημα. Οι Ελληνες μαθαίνουν έτσι πολύ εύκολα ισπανικά και το αντίστροφο. Στην Ισπανία διδάσκονται κανονικά στα σχολεία τα αρχαία ελληνικά αλλά σε πολλά εκπαιδευτικά συγκροτήματα εισάγεται τώρα και η διδασκαλία των νέων ελληνικών».
Para seguir leyendo el artículo, pulsad más abajo sobre el símbolo #
Στην πρόσφατη αντιπαράθεση μεταξύ των γαλλικών - γερμανικών για το ποια θα είναι η δεύτερη διδασκόμενη γλώσσα στα ελληνικά σχολεία, οι Ισπανοί κράτησαν μετριοπαθή στάση. Οχι επειδή δεν είχαν τη δύναμη να διεκδικήσουν μια ισότιμη θέση στην ελληνική εκπαίδευση, αλλά πιο πολύ από ιδιοσυγκρασία. Ο κ. Μπαντένας όμως δηλώνει τώρα ότι «ήρθε η ώρα να προχωρήσει ο διάλογος με το υπουργείο Παιδείας, ώστε να ενταχθούν επίσημα τα ισπανικά στην ελληνική εκπαίδευση, ως δεύτερη γλώσσα επιλογής».
Για το θέμα έχει γίνει ήδη μια συνάντηση μεταξύ του κ. Μπαντένας ως συμβούλου της ισπανικής πρεσβείας, του πρεσβευτή της Ισπανίας στη χώρα μας και της ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.
Η συνάντηση αιπή έγινε τον περασμένο Οκτώβριο αλλά ως σήμερα δεν έχει προχωρήσει ακόμη κανένα πρόγραμμα συνεργασίας μετοξύ της χώρας μας και του Ινστιτούτου Θερβάντες. «Εμείς είμαστε ικανοποιημένοι από το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον της ελληνικής κοινωνίας γιια την εκμάθηση της ισπανικής γλώσσας και θέλουμε να βοηθήσουμε με όποιον τρόπο μπορούμε» λέει ο κ. Μπαντένας και συνεχίζει: «Το όχημα για να επικοινωνήσουν οι δυο λαοί μας άλλωστε είναι η γλώσσα. Γι' αυτό και είναι επίκαιρο το αίτημα για να εισαχθούν τα ισπανικά στην ελληνική εκπαίδευση. Το Ινστιτούτο Θερβάντες θα μπορούσε να φανεί εξαιρετικά χρήσιμο σε έναν τέτοιο σχεδιασμό, αφού έτσι κι αλλιώς προετοιμάζει καθηγητές διδασκαλίας των ισπανικών. Ενδιαφερόμαστε και έλπίζουμε ότι στο πλαίσιο της γλωσσικής πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ενωσης το θέμα αυτό θα προχωρήσει».
Η ισπανική γλώσσα είναι σήμερα φορέας επικοινωνίας περισσοτέρων από 400 εκατομμύρια ανθρώπων σε όλες τις ηπείρους του πλανήτη. Το Ινστιτούτο «Μιγκέλ νιε Θερβάντες» είναι ένα κέντρο πρωτοπόρο στη διάδοση της ισπανικής γλώσσας και της ισπανόφωνης κουλτούρας στην Ελλάδα, την οποία και ενισχύει διαρκώς από την ίδρυση του, το 1984.
Πρόκειται άλλωστε για το μοναδικό Κέντρο Ισπανικών Σπουδών στην Ελλάδα που το ποιοτικό του επίπεδο αξιολογήθηκε με άριστα από το Πανεπιστήμιο της Σαλαμάνκας, αρμόδιο για τη διεξαγωγή και τη διόρθωση των διπλωμάτων «Dele» μαζί με το Ινστιτούτο Θερβάντες.
«Υπάρχει συμπάθεια μεταξύ των δύο λαών» όπως λέει ο κ. Μπαντένας, βέβαια, «η κουλτούρα και ο πολιτισμός είναι νια το ινσπτούτο μας εξίσου βασικός άξονας με τη διδασκαλία της ισπανικής γλώσσας και γι' αυτό διοργανώνουμε σειρά πολιτιστικών εκδηλώσεων προώθησης της ισπανικής κουλτούρας και του ισπανικού πολιτισμού που είναι βεβαίως κάτι πολύ πιο πλατύ».
Και συνεχίζει: «Σήμερα οι ευρωπαίοι πολίτες πρέπει οπωσδήποτε να μιλούν μια δεύτερη γλώσσα. Η επικοινωνία μεταξύ των πολιτών της Ενωσης είναι ένα κρίσιμο θέμα και δίνει σε έναν νέο τα εφόδια για να κινηθεί σε ένα σύνολο χωρών».
Το Ινστιτούτο Θερβάντες έχει 2.300 σπουδαστές στην Αθήνα. Ο αριθμός αυτός φθάνει τα 6.000 άτομα αν καταμετρηθούν οι εγγραφές των υποψηφίων για τις εξετάσεις πιστοποίησης της ισπανικής γλώσσσας.
Σύντομα, δε, θα βρίσκεται σε πλήρη εφαρμογή σύστημα «ηλεκτρονικής» ενημέρωσης μέσω του διαδικτύου όλων των ενδιαφερομένων για τις εξετάσεις, ενώ το ινστιτούτο συνεργάζεται ήδη στενά με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκη για τη δημιουργία μιας «τάξης Θερβάντες» στη συμπρωτεύουσα, όπου το ενδιαφέρον για την ισπανική γλώσσα επίσης έχει αυξηθεί θεαματικά.
Τμήμα Ιταλικής και Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, όμως, λειτουργεί τα τελευταία χρόνια και στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Όπως λέει σχετικά η πρόεδρος του τμήματος κυρία Ε. Πανδή-Παυλάκη, «τα τελευταία χρόνια το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και ατή Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, συμπεριέλαβε τη δυνατότητα εκμάθησης μιας δεύτερης ξένης γλώσσας. Γεγονός, όμως, είναι ότι οι γλώσσες που μπορούν να διδαχθούν στα ελληνικά δημόσια σχολεία περιορίζονται σε εκείνες στις οποίες υπάρχουν καθηγητές-απόφοποι των ξένων φιλολογιών των ελληνικών πανεπιστημίων».
Και συμπληρώνει: «Μέχρι πρόσφατα, η απουσία πτυχιούχων καθηγητών Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας Ελληνικών ΑΕΙ καθιστούσε απαγορευτική τη διδασκαλία της γλώσσας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ομως από το 2003, όταν και έγινε η πρώτη ορκωμοσία αποφοίτων του τμήματος, μέχρι και σήμερα έχει παρατηρηθεί τεράστια πρόοδος».
Μάρνυ Παπαματθαίου
No hay comentarios:
Publicar un comentario